Martí Cruz Cisquella

Criat entre escenaris i bambolines de teatre, es va llicenciar com a enginyer de so a Barcelona abans de mudar-se a Londres per a estudiar disseny de so per a cinema i documental en la SSR London. En acabar va començar la seva carrera en postproducció audiovisual en The Farm Group, on va treballar com a ajudant de muntatge per a programes i sèries de Sky, BBC i History Channel, entre altres. 

En 2017 es va traslladar a Colòmbia, on al costat de Cirilo Barba va rodar un videoclip en col·laboració amb el moviment d’hip hop AgroArte de Medellín. Aquest mateix any van realitzar el seu primer curt documental, ‘Removent Terra’, sobre comunitats marcades per la violència en la zona del Caquetá, que va acabar de muntar ja de tornada a Barcelona durant el seu postgrau de muntatge audiovisual en la BSM/Universitat Pompeu Fabra.

Com a director ha realitzat petites peces experimentals com a ‘L’éffodrement’ i ‘Glass’. Com a muntador destaquen els videoclips ‘Ocell’ i ‘Tremolor’ d’Emília i Pablo, el curtmetratge ‘Miralls’ dirigit per Jonathan Herzberg. i el programa per a la 2 “Caçador de veritats’. En 2020 va treballar com a coordinador de postproducció del programa ‘Nit de Nits’ per a TV3 dirigit per Lluís Danés, i actualment treballa com a ajudant de muntatge per a una sèrie de Netflix España.

Criado entre escenarios y bambalinas de teatro, se licenció como ingeniero de sonido en Barcelona antes de mudarse a Londres para estudiar diseño de sonido para cine y documental en la SSR London. Al acabar comenzó su carrera en postproducción audiovisual en The Farm Group, donde trabajó como ayudante de montaje para programas y series de Sky, BBC y History Channel, entre otras. 

En 2017 se trasladó a Colombia, donde junto a Cirilo Barba rodó un videoclip en colaboración con el movimiento de hip hop AgroArte de Medellín. Ese mismo año realizaron su primer corto documental, ‘Removiendo Tierra’, sobre comunidades marcadas por la violencia en la zona del Caquetá, que acabó de montar ya de vuelta en Barcelona durante su posgrado de montaje audiovisual en la BSM/Universidad Pompeu Fabra. 

Como director ha realizado pequeñas piezas experimentales como ‘L’éffodrement’ y ‘Glass’. Como montador destacan los videoclips ‘Pájaro’ y ‘Temblor’ de Emilia y Pablo, el cortometraje ‘Miralls’ dirigido por Jonathan Herzberg. y el programa para La 2 “Caçador de veritats’. En 2020 trabajó como coordinador de postproducción del programa ‘Nit de Nits’ para TV3 dirigido por Lluís Danés, y actualmente trabaja como ayudante de montaje para una serie de Netflix España. 

Email: cruzcisquella@gmail.com
Instagram: @cruz_cisquella

GLASS (2020)

SINOPSIS: GLASS és un relat audiovisual que documenta el disseny i elaboració del little dancer89, una figura col·leccionable feta per Pròsper Riba, elaborada en barlota de vidre de color i fruit de la investigació sobre formes geomètriques en vidre bufat.

A GLASS es mostra allò que no es veu: el vidre com a força matriu del disseny i la creació. Estem envoltats d’objectes de vidre però desconeixem la seva vida secreta.