Suspensió de l’activitat: Pas a pas

Des de la FAAOC us volem mostrar aquest vídeo amb la idea d’ajudar-vos a tots els artesans que vulgueu demanar la prestació especial que s’ha posat en marxa des de la Seguretat Social, pel que fa a la suspensió de l’activitat.

En Julián Sañudo, artesà del Poble Espanyol i vicepresident 2ª de la FAAOC, ens explica la seva experiència, amb detall de cada pas que ha donat fins ara. 

El correu que s’ha d’enviar per a la prestació consta de 3 documents:

  1. Formulari de sol.licitud de la mútua asignada (exemple).
  2. Formulari Modelo 145 de Hisenda. IRPF.
  3. Copia del DNI, NIE per les dues cares.
  1. Aquí sorgeix un dubte: A quina mútua estem assignats? Quan ens vam afiliar a la Seguretat Social, vam haver d’escollir una de les mútues disponibles, això queda escrit al Document d’Alta  a la Seguretat Social
  • Si tens un gestor, demanes els formularis. 
  • Si no tens gestor has de trobar aquesta Alta. Si no saps quina és la teva mútua, amb certificat electrònic (firma digital) pots demanar còpia del Document d’Alta al web de la Segureta Social. Si no pots fer-ho així, t’adjuntem un llistat de les mútues que treballen a Catalunya. Hauràs de comunicar-te i preguntar si et poden ajudar a trobar quina mútua tens assignada. Un cop saps quina mútua, t’adreces al seu espai web i et descarregues el seu formulari de sol·licitud. Els formularis de les diferents mútues són idèntics, canvia només el nom de cada mútua i l’adreça de correu electrònic on cal enviar la documentació.
  1. Adjuntem copia del Model 145.
  2. Necesiteu tenir-ho escanejat en format digital (una foto amb el mòbil pot ser vàlida).
  3. Codis CNAE.

Si teniu algun dubte podeu escriure al correu electrònic de la FAAOC i mirarem d’ajudar-vos.