Èxit de la primera sessió del LAB–ID, la nova oferta formativa comprimida pensada pels professionals de l’artesania que han impulsat per la FAAOC amb la col·laboració d’Artesania de Catalunya-CCAM. Les 30 places disponibles per aquest taller pràctic de Visual Mercandising d’Emma Capellera es van exhaurir. La secretària de la FAAOC. Concha Blanch, destacava a l’inici de la sessió la importància d’aquest tipus d’ofertes formatives pràctiques pensades per als professionals de l’artesania, per la seva adaptació a les noves realitats econòmiques i per la necessitat d’una oferta formativa d’aquest tipus pensada exclusivament pel sector.
La ponent va donar algunes claus per actualitzar el Visual Merchandising en l’artesania, fent èmfasis amb aspectes com la presentació del producte, la col·locació al mostrador, punts d’atenció… També es van analitzar els punts de venda de participants amb les fotografies que hi havien aportat els mateixos artesans. Entre molt d’altres, Capellera va destacar la necessitat de què l’artesà faciliti al comprador informació que ajudi a valorar el seu producte i que el diferenciï del producte industrialitzat. També es va destacar la necessitat de millora de l’entorn dels objectes exposats amb elements que el reforcin com color o els suports on s’exposa el producte que Capellera considera que és un aspecte «imprescindible» i «amortitzable». També va fer incís en la il·luminació que ha d’estar «pensada i dirigida al producte».
En els pròxims dies, i un cop valorada la primera sessió, s’obrirà el període d’inscripció del segon LAB–ID. Es farà el dimecres 6 de juny que anirà a càrrec de la coach Anna Flores. Aquesta portarà el títol de «Artesania. Claus per a l’èxit de vendes».